REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Raport NetB@nk: 12 mln klientów bankuje z telefonu

  • 1 kwietnia 2020 09:15
  • : : autor: PARA
Reklama

Dane zebrane przez Związek Banków Polskich na koniec IV kwartału 2019 r. pokazują kontynuację trendu w zakresie wzrostu wykorzystania potencjału bankowości elektronicznej. Największy wzrost odnotowano wśród użytkowników bankowości mobilnej.

Liczba klientów posiadających bankowe aplikacje na telefon i tablet przekroczyła na koniec roku 12 mln. W ciągu roku, użytkowników korzystających z mobilnych aplikacji banków przybyło o 3,28 mln – na koniec 2018 ich liczba wynosiła 8,72 mln. Duża zmiana w zakresie użytkowników bankowości mobilnej oznacza, że obecnie 57,6 proc. spośród aktywnych  użytkowników bankowości elektronicznej aktywnie korzysta z bankowej aplikacji mobilnej. 

Wśród klientów indywidualnych, którzy aktywnie korzystają z bankowości mobilnej aż 5,7 mln użytkowników można zaklasyfikować jako „mobile only”. Oznacza to, że blisko połowę użytkowników stanowią osoby logujące się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji mobilnej, przy jednoczesnym braku logowania do bankowości elektronicznej za pomocą komputerów.

- Dane na temat rozwoju bankowości elektronicznej w ramach raportu NetB@ank publikujemy regularnie co kwartał już od wielu lat. W normalnych okolicznościach, informowanie o wzroście liczby klientów korzystających z usług bankowych w sposób zdalny - przez internet i telefon, o rozwoju tej sfery biznesu bankowego – byłoby powodem do satysfakcji, niemniej dzisiaj publikujemy nasz raport w sytuacji trudnej, w czasie epidemii koronawirusa, kiedy właśnie wprowadzono nowe obostrzenia dotyczące poruszania się, a ogromna liczba osób została niejako zmuszona do pracy zdalnej – mówi Włodzimierz Kiciński, wiceprezes Związku Banków Polskich. 

Łączna liczba osób, która na koniec roku miała możliwość korzystania z usług bankowych w internetowym kanale dostępu wyniosła 37,41 mln. W ujęciu rocznym, wartość ta pozostaje względnie stabilna, a obserwowana zmiana w porównaniu do analogicznego okresu roku 2018 wynosi -1,80 proc. Przyczyną zmniejszenia liczby umów BI było przyjęcie innej metodologii raportowania w jednym z dużych banków, który w połowie roku zdecydował o klasyfikowaniu tylko tych klientów, którzy posiadają aktywną relację produktowa, nie zaś wszystkich, którzy mających podpisaną umowę bankowości internetowej.  

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]