Polacy żyją w bańce mitów o tworzywach sztucznych
- 20 stycznia 2021 14:36
- : : autor: AMC
ALPLA wystartowała z ogólnopolską kampanią edukacyjną #rePETujemy, której głównym celem jest zwiększanie świadomości społeczeństwa odnośnie tworzyw sztucznych, związanego z nimi wpływu na środowisko oraz odpowiedniego ich wykorzystywania i recyklingu. Za sprawą powielania szeregu mitów, wiedza Polaków na ich temat jest bardzo mała. Potwierdzeniem tego są wyniki badania opinii, zrealizowane przez Instytut IQS, z których wynika, że 70 proc. Polaków uważa opakowania z tworzyw sztucznych za najmniej przyjazne środowisku ze wszystkich dostępnych na rynku rozwiązań, co dementuje z kolei szereg naukowych raportów - czytamy w komunikacie prasowym.
Konieczność REedukacji społeczeństwa
Autorzy kampanii informują, że powstała ona, aby zapewnić przyszłym pokoleniom możliwość życia w zdrowym środowisku poprzez kształtowanie proekologicznych postaw, mających skutkować podejmowaniem odpowiedzialnych decyzji dotyczących gospodarowania odpadami. Organizatorzy kampanii podkreślają, że osiągnięcie efektów proekologicznych działań będzie możliwe wyłącznie dzięki zaangażowaniu się na rzecz natury każdego z nas.
– Błędne informacje na temat tworzyw sztucznych rozpowszechniane są od lat, a prawda jest taka, że zostały one wynalezione, by chronić nasze zasoby naturalne i być alternatywą dla innych materiałów. I są nią, gdy wykorzystujemy je w odpowiedzialny sposób. Niestety, zła sława tworzyw sztucznych wynika także z podejmowanych przez ludzi decyzji i nieprawidłowego gospodarowania odpadami – śmieci wyrzucane są gdzie popadnie. Od indywidualnych decyzji i zachowań każdego z nas zależy więc czy opakowania będą mogły zostać przetworzone i ponownie wykorzystane, zyskując swoje „kolejne życie” – mówi Anna Urbańska, koordynator kampanii edukacyjnej #rePETujemy w ALPLA.
Polacy żyją w bańce mitów o tworzywach sztucznych