REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Ile kosztuje ładowanie elektryka w domu?

  • 10 lutego 2021 13:03
  • : : autor: AMC
Reklama

W ramach kampanii społecznej elektromobilni.pl uruchomiono wirtualną porównywarkę, która pozwala oszacować koszty ładowania samochodu elektrycznego w domu. Narzędzie uwzględnienia taryf poszczególnych operatorów po podwyżkach cen energii ze stycznia tego roku - informuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.

PSPA wyjaśnia, że korzystanie z porównywarki jest proste. Wystarczy wybrać interesującą nas taryfę danego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Enea, Energa, Innogy, PGE, Tauron), markę i model samochodu, deklarowany przebieg pojazdu oraz prognozowany udział ładowania EV w warunkach domowych. W ten sposób dowiemy się, ile będzie nas kosztowało ładowanie naszego EV w cyklu miesięcznym i rocznym.

Narzędzie pozwala także wpisać zużycie energii gospodarstwa domowego na inne potrzeby, dzięki czemu, w prosty sposób możemy ustalić zarówno prognozowany rachunek za prąd, z uwzględnieniem auta i bez, a także porównać wysokość rachunku z innymi opcjami taryfowymi. 

URE 20 stycznia br. zaakceptował taryfy dystrybucyjne dla wszystkich grup odbiorców oraz taryfy sprzedaży energii, z których korzysta ok. 60 proc. odbiorców w Polsce z grupy gospodarstw domowych. W taryfie dystrybucyjnej została zawarta m.in. opłata mocowa oraz opłata OZE. W konsekwencji, rachunki za prąd w gospodarstwach domowych w 2021 r. wzrosną średnio o ok. 9-10 proc. W jakim stopniu wpływa to na koszty ładowania samochodu elektrycznego w domu? Na to pytanie odpowiada uruchomione przez nas narzędzie – mówi Jan Wiśniewski z Centrum Badań i Analiz PSPA, które realizuje kampanię elektromobilni.pl wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Zmian Klimatu.

Na stronie PSPA czytamy, że w przypadku taryfy G11 średni wzrost ładowania EV i kosztów energii elektrycznej w gospodarstwie domowym wynosi 3,6 proc. Dla taryfy G12 podwyżka jest najniższa i wynosi 1,4 proc. Z kolei w przypadku taryfy G12w zanotowano najwyższą podwyżkę wynoszącą aż 9,8 proc. Mimo zmian, w 2021 r. ładowanie samochodu w domu jest w dalszym ciągu bardziej opłacalne niż tankowanie pojazdów spalinowych na stacjach paliw.

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]