WydarzeniaOpinie
REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Gospodarka obiegu zamkniętego - co to takiego?

  • 25 marca 2021 08:31
  • Autor: AMC
Reklama

Rusza kampania społecznaKraina GOZ, którama uświadomić odbiorcom czym jest Gospodarka Obiegu Zamkniętego (GOZ). Ponad połowa Polaków deklaruje, że nawet nie zetknęła się z tym określeniem – wynika z badania opinii, przeprowadzonego przez SW Research.

Jak wynika z badania opinii zrealizowanego przez SW Research, całkiem nieźle radzimy sobie w Polsce z samym szczytem piramidy, czyli Utylizuj – aż 72 proc. badanych deklaruje, że segreguje wszystkie odpady, a przy tym znaczna większość ocenia, że robi to prawidłowo. Staramy się zadbać także o drugie „U”, czyli używaj ponownie, a więc naprawiać zużyte lub zniszczone rzeczy – taką postawę deklarują niemal dwie trzecie Polaków (65 proc.).

- Najtrudniej jest z pierwszym etapem piramidy 3U, czyli Unikaj. Nie do końca umiemy zapanować nad konsumpcjonizmem – nawet przy prostych, codziennych zakupach. Zaledwie jedna piąta Polaków deklaruje, że na zakupy zawsze udaje się z listą lub planem, a tylko co trzeci zanim pójdzie do sklepu sprawdza, co ma w lodówce. To niestety kończy się tak, że niemal 60 proc. z nas obserwuje, że w domu marnuje się jedzenie - czytamy w informacji prasowej.

– Stopień przestrzegania piramidy 3U przez Polaków pokazuje, że staramy się zmieniać swoje nawyki, a w niektórych przypadkach nawet nieźle nam to wychodzi. Teraz czas na kolejny krok – musimy zbudować w sobie świadomość, że dbanie o planetę to nie tylko dobrze posegregowane śmieci, czy wielorazowa torba na zakupy. Chcemy pokazać, że dla ratowania środowiska nie trzeba robić dużo więcej, ale po prostu spojrzeć szerzej. Dalej wystarczą małe, codzienne, świadome decyzje, ale muszą dotyczyć wszystkich etapów piramidy – tak, aby nie tylko dobrze sortować śmieci, ale też ograniczyć ich powstawanie. Możemy to robić na różne sposoby – podstawą jest traktowanie rzeczy z szacunkiem – wyjaśnia Karolina Buczkowska, project managerka kampanii Kraina GOZ.

Projekt Kraina GOZ ma charakter kampanii 360 – o potrzebnych zmianach fikcyjny prof. GOZ będzie rozmawiał nie tylko ze zwykłymi Kowalskimi, ale też decydentami krajowymi, samorządowcami, przedstawicielami biznesu, nauki i organizacji pozarządowych.

Dlatego oprócz kanału na Instagramie (GOZ.tagram), podcastu nt. Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZcast) i planowanej do uruchomienia na wiosnę interaktywnej platformy edukacyjnej dla uczniów szkół podstawowych (GOZedu), do cyklicznych rozmów (GOZtalk), które jesienią zwieńczy ogólnopolski kongres (GOZpodarka) zaprosi także ekspertów – przedstawicieli biznesu, nauki i trzeciego sektora.

Oś wszystkich tych działań będzie stanowić główna postać kampanii, czyli prof. GOZ, w którego wciela się aktor, Tomasz Olejnik i którą współtworzy wraz z nim Magdalena Jarząbek, odpowiedzialna za część kreatywną kampanii.

Organizatorem kampanii jest Fortum – europejska firma energetyczna, której wizja strategiczna opiera się na dążeniu do czystszego świata.

 Cieszymy się, że możemy realizować kampanię, która ma na celu budowanie świadomości społeczeństwa w zakresie gospodarki cyrkularnej. Wierzymy, że skuteczne wdrożenie koncepcji GOZ w praktyce zależy od nas wszystkich – firm, takich jak Fortum, ale też władz, organizacji pozarządowych i wszystkich nas jako świadomych konsumentów i obywateli – podsumowuje Jacek Ławrecki, dyrektor ds. komunikacji w Fortum.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (0)Napisz komentarz

Napisz swój komentarz

PHUZF
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]