Stawiają na sztuczną inteligencję
- 28 września 2021 08:58
- : : autor: AMC
Nawet 2500 połączeń dziennie, 7 konsultantów wirtualnych, tylko 10 sekund oczekiwania na rozmowę – tak działa system obsługi klienta realizowany przez voiceboty. W ten sposób Solenerga dociera do Klientów, którzy nie spotkali się do tej pory z branżą OZE oraz nie korzystają z portali społecznościowych, ale są zainteresowani zakupem instalacji fotowoltaicznej lub pompy ciepła - czytamy w informacji prasowej.
Voicebot to najnowsza technologia, która umożliwia kontakt z ogromną bazą Klientów w sposób nieprzerwany przez 10 godzin na dobę. Czym różni się voicebot od tradycyjnego sposobu kontaktu z Klientem? Voicebot nigdy nie jest zmęczony, nie traci motywacji, nie choruje i nie potrzebuje urlopu. Wprowadzenie tej technologii podczas pierwszego kontaktu z Klientem pozwoliło Solenerdze zaoszczędzić czas, przy jednoczesnej poprawie skuteczności call center.
Voicebot pozwala już podczas pierwszej rozmowy zebrać potrzeby i oczekiwania, a następnie przekazać wstępnie zainteresowanego Klienta konsultantom. To co najważniejsze: technologia voicebot oparta jest na sztucznej inteligencji i pozwala algorytmom uczyć się odpowiednich reakcji. Klienci rzadko orientują się, że nie rozmawiają z żywym człowiekiem.
- Na podstawie naszych doświadczeń możemy stwierdzić, że technologia Voicebot (którą realizujemy przy współpracy z Contact Center) niesie ze sobą ogromny potencjał i umożliwia wykorzystanie jej na bardzo szeroką skalę. Widzimy możliwość stosowania jej w wewnętrznej infolinii dla naszych współpracowników, podczas badania NPS dla naszych Klientów, a nawet w czasie podstawowej obsługi serwisowej – mówi Andrzej Zazdrosiński, dyrektor ds. inwestycji i dodaje:
- Chcemy, aby Solenerga była rozpoznawalna na rynku przede wszystkim za wysoką jakość oferowanych produktów i usług. Jednocześnie wiemy, że wysoka jakość łączy się z korzystaniem z najnowszych możliwości technologicznych. Dzięki temu jesteśmy i będziemy atrakcyjnym i wiarygodnym partnerem dla naszych klientów, ale także współpracowników.
Łukasz Ciołkowski, prezes firmy podkreśla: - Voiceboty nie obsługują naszych klientów, ale służą do wykonania pierwszego kontaktu w procesie lejka sprzedażowego. Procent klientów obsługiwanych w taki sposób wynosi około 25 proc. wszystkich umówionych spotkań. Na obecną chwilę voiceboty służą tylko do pierwszego kontaktu z klientem. Plany na przyszłość to wykorzystanie tej technologii między innymi do badania satysfakcji z obsługi naszych klientów, infolinia serwisowa dla klientów oraz helpdesk do obsługi pracowników. To tylko niektóre pomysły. Technologia daje nieograniczone możliwości wsparcia organizacji takich jak nasza.