Zielony ślad aktywizuje polskie firmy
- 9 października 2021 11:05
- : : autor: AMC
Nowy projekt społeczny, o nazwie Zielony ślad, zainicjowała fundacja Carbon Footprint wraz z marką Columbus dla Biznesu. Zielony ślad, mający na celu inspirowanie przedsiębiorców do podejmowania działań proklimatycznych, został uroczyście zainaugurowany 8 października, podczas międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit - czytamy w informacji prasowej.
Polskie firmy, które dostosowują swoją działalność do ograniczenia śladu węglowego, mogą połączyć siły w ciekawym projekcie Zielony ślad. Jego pomysłodawcą jest krakowska Fundacja Carbon Footrpint, która od kilku lat zajmuje się budowaniem świadomości ekologicznej społeczeństwa, a mecenasem projektu - marka Columbus dla Biznesu.
- W ramach działalności Carbon Footprint Foundation obserwujemy, że poziom świadomości naszego społeczeństwa w zakresie zmian klimatycznych z każdym rokiem wzrasta - wyjaśnia Agnieszka Rozwadowska, Prezeska Carbon Footprint Foundation.
- Jednak konsumenci coraz częściej szukają liderów zmian, większych podmiotów, które już wdrożyły prośrodowiskowe nawyki. Projekt jest właśnie odpowiedzią na te potrzeby. Firmy, które tworzą swój biznes w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju, będą w tym projekcie inspirować innych do tego rodzaju zamian. Z kolei każdy partner, który dołączy do projektu, zaprezentuje się coraz bardziej świadomym konsumentom jako firma społecznie odpowiedzialna - dodaje
Korzyści z przystąpienia do projektu jest bardzo wiele. Wśród najważniejszych należy wymienić m.in.: realny wpływ na środowisko, oszczędności (poprawa efektywności energetycznej przedsiębiorstwa), zwiększenie zaufania konsumentów i inwestorów, większą odporność na regulacje prawne i zabezpieczenie rozwoju firmy w przyszłości.