Terminowo dostarczą Cairo Monorail pociągi jednoszynowe Innovia 300
- 19 października 2021 08:34
- : : autor: AMC
Jednoszynowe pociągi Alstom Innovia 300 dla projektu Cairo Monorail, z systemem napędowym zamontowanym w zakładzie Alstom w Trapaga w Hiszpanii, dotarły do Kairu z brytyjskiego Derby. Dostarczenie pierwszych ośmiu w pełni zautomatyzowanych, bezzałogowych wagonów spośród 280 zamówionych (czyli dwa z 70 zamówionych pociągów) stanowi ważny etap w projekcie Cairo Monorail. Projekt ten obejmuje budowę i obsługę pierwszych w Egipcie dwóch linii jednoszynowych, które 6 października 2021 r. połączyły Nową Stolicę Administracyjną z Wielkim Kairem - czytamy w informacji prasowej.
W sierpniu 2019 r. przedstawiciele konsorcjum kierowanego przez Alstom, w skład którego wchodzi Orascom Construction i Arab Contractors, podpisali umowę o wartości 2,7 mld euro na projekt, wdrożenie, obsługę i konserwację obu linii. Projekt obejmuje 54-kilometrową trasę łączącą Nowe Miasto Administracyjne ze Wschodnim Kairem oraz 42-kilometrową – połączenie z Gizą.
Obie linie zostaną otwarte w 2023 r. Po zakończeniu budowy, konsorcjum kierowane przez Alstom zapewni 30 lat obsługi i konserwacji obu linii.
- Jestem dumny z zespołu projektowego odpowiedzialnego za przekazanie naszych dwóch pociągów egipskim władzom. Kolej jednoszynowa zmieni życie mieszkańców: zredukuje czas dojazdów, korki, zanieczyszczenia, emisję dwutlenku węgla. Jest to ważna część bieżących wysiłków rządu na rzecz redefiniowania miejskiej przyszłości Egiptu. Przyszłości, którą zobowiązaliśmy się współtworzyć poprzez rozwiązania bezpieczne, inteligentne i ekologiczne - mówi Andrew DeLeone, prezes Alstom Africa, Middle East & Central Asia
Władze Egiptu angażują się w rozwój i modernizację usług mobilności dla swoich obywateli, zmniejszając jednocześnie natężenie ruchu i negatywny wpływ na środowisko. System jednoszynowy Innovia 300 umożliwia szybką budowę linii o dużej efektywności przy niższych kosztach. Po osiągnięciu maksymalnej przepustowości obie linie w Kairze będą mogły przewieźć po 45 000 pasażerów na godzinę w każdym kierunku. System jednoszynowy Innovia 300 jest wyposażony w sprawdzone przez Alstom, oparte na komunikacji rozwiązanie do sterowania pociągiem Cityflo 650.
Korzyści płynące z tej flagowej technologii to wysoka niezawodność, elastyczne działanie, krótsze odstępy między pociągami, większe bezpieczeństwo i niższe koszty konserwacji. Układ napędowy Alstom Mitrac zapewnia wysoką niezawodność i łatwość konserwacji, a dzięki silnikowi z magnesami trwałymi – efektywniejsze zużycie energii.
Alstom jest partnerem kolei egipskich od 1971 roku i stale wspiera rozwój infrastruktury kolejowej w tym kraju. W tym okresie Alstom Egipt utworzył lokalną pulę talentów i Centrum Doskonałości (COE) oferujące warsztaty na temat systemów sygnalizacji, zasilania oraz konserwacji. COE wspiera projekty w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Azji Środkowej (AMECA). Bogate dziedzictwo pozwoliło Alstom na wniesienie znaczącego wkładu w rozwój egipskiego przemysłu kolejowego. Obecnie Alstom zatrudnia w Egipcie około 500 osób przy realizowanych projektach obejmujących modernizację systemu sygnalizacji na linii Beni Sueif-Assyut.