REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Edukacja podstawą zrównoważonego rozwoju w PGE Energia Ciepła

  • 24 stycznia 2022 10:00
  • : : autor: AMC
Reklama

PGE Energia Ciepła z Grupy PGE zapewnia bezpieczeństwo energetyczne wielu Polakom, dbając o niezakłócone dostawy energii elektrycznej i ciepła przez cały rok. Zdając sobie sprawę z wyzwań stojących przed sektorem ciepłowniczym, spółka realizuje projekty edukacyjne dla odbiorców ciepła - czytamy w komunikacie.

Nasi klienci są coraz bardziej świadomi konieczności korzystania z ciepła wyprodukowanego w sposób bardziej przyjazny środowisku. Dążymy do tego, aby ich wiedza oparta była na rzetelnych informacjach. Dlatego, realizujemy projekty edukacyjne, w których tłumaczymy, jak wygląda proces technologiczny wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej, z których korzystają na co dzień – mówi Przemysław Kołodziejak, prezes zarządu PGE Energia Ciepła.

11 odcinków publikowanych w ciągu 3 miesięcy, które łącznie dotarły do ponad 58 tysięcy osób – to bilans zrealizowanej w ubiegłym roku kampanii autorskich podcastów pod nazwą Ciepło bez tajemnic.

Eksperci PGE Energia Ciepła i spółek zależnych podjęli się wyjaśnienia słuchaczom, jak wytwarzana jest energia elektryczna i cieplna. Z podcastów można dowiedzieć się także, jak należy czytać dane na fakturze za ciepło, jak wygląda proces przyłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej i na czym polega praca w elektrociepłowni. Poruszone tematy dotyczyły także zagadnień związanych z ekologicznymi aspektami wytwarzania ciepła i energii elektrycznej. W ostatnim odcinku Przemysław Kołodziejak, prezes zarządu PGE Energia Ciepła wyjaśnił, jaki kierunek obrała spółka, aby zrealizować cel zwiększenia do 2030 roku do 70 proc. udziału źródeł nisko i zero-emisyjnych w produkcji ciepła.

Wszystkich podcastów można wysłuchać na stronie internetowej PGE Energia Ciepła.

PGE Energia Ciepła edukowała także odbiorców, realizując kampanie w mediach lokalnych, gdzie spółka posiada swoje aktywa. Zrealizowane kampanie zachęcały między innymi do korzystania z ciepła sieciowego, jako najefektywniejszego sposobu na walkę z niską emisją. Z kolei w kampanii Oszczędzaj ciepło i dbaj o środowisko wyemitowanej jesienią w lokalnych kanałach Telewizji Polskiej, spółka przedstawiła siedem porad, jak odpowiedzialnie korzystać z ciepła sieciowego, co pozytywnie przekłada się nie tylko na dbałość o środowisko naturalne, ale także na wysokość rachunków za ciepło.

W 2021 roku spółka kontynuowała, rozpoczęty rok wcześniej, program edukacyjny dla uczniów klas I-III szkół podstawowych Przygody Kota Ciepłosława. Dzięki niemu najmłodsi mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat ciepła, sposobu jego wytwarzania oraz możliwości oszczędzania. Głównym założeniem programu była nauka poprzez zabawę, dlatego w tym roku dzieci mogły wziąć udział w dwóch konkursach zorganizowanych z okazji Dnia Dziecka i Świąt Bożego Narodzenia. Dodatkowo spółka przygotowała specjalną kampanię edukacyjną Bezpieczne wakacje z Ciepłosławem, aby zachęcić wszystkie dzieci do odpowiedzialnego postępowania w trakcie wakacyjnych zabaw.

W 2022 r. spółka będzie kontynuowała podjęte działania na rzecz edukacji swoich odbiorców w zakresie odpowiedzialnego korzystania z ciepła sieciowego i szczegółów transformacji swoich aktywów.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]