REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Ruszyła czwarta runda ORLEN Skylight Accelerator

  • 9 lutego 2022 12:08
  • : : autor: AMC
Reklama

PKN ORLEN rozpoczął czwartą rundę naboru projektów w ramach programu ORLEN Skylight Accelerator, skierowanego do startupów z całego świata. Firmy po raz kolejny mają szansę odpowiedzieć na technologiczne i biznesowe wyzwania określone przez koncern w czterech obszarach: przemysł 4.0, cyfrowa i bezpieczna organizacja, nowoczesna stacja i klient przyszłości. Ten etap programu potrwa do 31 marca. Współpraca ze startupami wpisuje się w strategię ORLEN2030, zakładającą wzrost innowacyjności koncernu - informuje koncern.

W ramach czwartej rundy programu PKN ORLEN przygotował dla startupów dziewięć wyzwań technologicznych. W zależności od potrzeb obszarów biznesowych koncernu, lista w trakcie trwania naboru lista może się jeszcze wydłużyć. W tej rundzie firmy mogą aplikować na wyzwania związane z: analizą, monitorowaniem i kontrolą procesów produkcyjnych, opracowaniem narzędzia do rafinacji danych procesowych do celów optymalizacji, przygotowaniem platformy do automatycznego tłumaczenia i formatowania dokumentów, rozszerzeniem portfela usług komplementarnych na rzecz klientów obszaru detalicznego, automatyzacją obsługi klientów na stacjach paliw, w tym z wykorzystaniem robotów.

- Program ORLEN Skylight accelerator w ostatnim półroczu zbudował silną i rozpoznawalną markę nie tylko w Polsce, ale także na zagranicznych rynkach. Świadczy o tym duże zainteresowanie startupów. Jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym dla wielu młodych technologicznych spółek, ponieważ umożliwiamy im rozwój innowacyjnych projektów, które odpowiadają na różne, często bardzo wymagające wyzwania w takich obszarach, jak energetyka, produkcja petrochemiczna czy sprzedaż detaliczna – mówi Łukasz Kopeć, kierownik Działu Innowacji i Akceleracji w PKN ORLEN.

W programie akceleracyjnym stworzonym przez PKN ORLEN biorą udział startupy z Polski i zagranicy. Do tej pory odbyły się trzy rundy akceleracyjne, w ramach których wpłynęło ponad 220 zgłoszeń odpowiadających na prawie 60 wyzwań biznesowych i technologicznych. W wyniku analizy zaproponowanych rozwiązań, PKN ORLEN zdecydował się na współpracę z 11 startupami. Aktualnie koncern jest na etapie realizacji kilku wdrożeń pilotażowych.

- Jednym z nich jest nowoczesny, wirtualny wideobot dla klientów stacji paliw. Zaprezentuje on usługę Mikrofloty oraz krok po korku wskaże jak poprawnie wypełnić formularz dołączenia do usługi dzięki interaktywnym wideokanałom w aplikacji mobilnej. Cyfrowy przewodnik będzie dostępny poprzez zeskanowanie kodów QR znajdujących się w różnych miejscach na stacjach paliw - czytamy w informacji.

Koncern wdraża również elektroniczny czujnik IOT, który wykrywa czynność otwarcia oraz zamknięcia zaworu w cysternie kolejowej, a także przesyła informację o zdarzeniu bezprzewodowo do odpowiednich służb PKN ORLEN.

Zastosowanie w koncernie może znaleźć także rozwiązanie wykorzystujące wizję komputerową i inteligentne algorytmy do zautomatyzowania procesu przygotowania produktów gastronomicznych na stacjach paliw. Pozwoli to na rozpoznanie konkretnego rodzaju produktu i określenie właściwego momentu jego wydania. Ponadto wygeneruje raporty zarządcze dotyczące całego procesu gastronomicznego, w tym możliwość oszacowania liczby przygotowywanych produktów w odniesieniu do natężenia ruchu na stacji paliw.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]