Berlin stawia na elektromobilność
- 19 lutego 2020 17:19
- : : autor: AMC
Niemiecka stolica zmierza w stronę zeroemisyjnego miasta. Największe przedsiębiorstwo komunikacyjne w Berlinie postawiło sobie ambitny plan wymiany floty 1500 autobusów do 2030r. na elektryczne. Ekoenergetyka-Polska stworzy infrastrukturę do ich ładowania.
Spółka wygrała przetarg na dostawę do Berlina 130 stacji ładowania o mocy 150kW każda. To kolejne duże zlecenie w Niemczech, po projektach mi.in. w Hamburgu i Monachium. Pierwsze urządzenia trafią do klienta już w lutym 2020r.
Ładowarki będą wyposażone w wyświetlacz ciekłokrystaliczny, złącze CCS, a także czytnik zbliżeniowy RFID. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo zarówno kierowcom jak i obsłudze technicznej podczas podłączania zasilania do autobusów, stacje ładowania będą miały konstrukcję obudowy z ramieniem wychylnym do podawania przewodu CCS. Dzięki temu wyeliminowana zostanie możliwość jakiejkolwiek kolizji z podjeżdżającymi autobusami. Co więcej, to rozwiązanie zminimalizuje zużycie komponentów CCS w trakcie eksploatacji. Ponadto cała infrastruktura zostanie wyposażona w system diagnostyczny.
Berlińskie BVG to nowoczesne przedsiębiorstwo usługowe, które dzięki innowacyjnym strategiom wychodzi naprzeciw wyzwaniom przyszłości. Ekoenergetyka-Polska współpracowała już w przeszłości z tym podmiotem. Firma zajmuje się eksploatacją sieci metra, tramwajów, autobusów i promów. Jednym z planów BVG jest całkowita wymiana floty autobusowej (ponad 1500 pojazdów) na elektryczne. Do 2021r. na ulice miasta ma wyjechać około 225 e-busów.
Ekoenergetyka-Polska jest liderem wśród producentów infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, działającym na rynku elektromobilności od 10 lat. Do tej pory firma dostarczyła ponad 500 stacji ładowania do 60 miast w 12 krajach o łącznej mocy prawie 45.000 kW. Infrastruktura polskiego producenta zasila pojazdy elektryczne m.in. w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii, Francji, Rosji, Singapurze i w Niemczech. Każdego dnia zainstalowane stacje ładowania, w trakcie ponad 1100 cykli ładowań dostarczają do baterii pojazdów ponad 30.000 kWh energii elektrycznej.