REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Pasażerowie powoli wracają po pandemii

  • 9 sierpnia 2022 08:21
  • autor: AMC
Reklama

Co ciekawe, w Metropolii znajdują się 4 stacje, na których pociągi zatrzymują się średnio co najmniej raz na 10 minut. Oprócz dość oczywistych, takich jak Katowice i Gliwice, na liście tej znajdują się dwie kolejne katowickie stacje: w Ligocie i Piotrowicach. A to świadczy o potencjale transportowym tych lokalizacji.

Stacji, na których pociągi zatrzymują się częściej niż co 10 minut, jest w Polsce prawie 90. Zdecydowana większość z nich to przystanki, na których zatrzymują się stołeczne lub trójmiejskie pociągi kolei aglomeracyjnych. Również w Metropolii stacji tych w kolejnych latach z pewnością przybędzie. Będzie to możliwe dzięki powstaniu i rozwojowi Kolei Metropolitalnej.

Najpopularniejsze relacje podróży koleją wg łącznej liczby pasażerów w 2021 r. na terenie Metropolii to trasy Katowice-Tychy oraz Katowice-Gliwice. Z pierwszej relacji skorzystało 900 tysięcy pasażerów (2,5 tysiąca dziennie), co było siódmym wynikiem w kraju. Relację Katowice-Gliwice koleją pokonano prawie 700 tys. razy, a więc średnio 1900 razy dziennie.

Biorąc zaś pod uwagę wskaźnik wykorzystania kolei, a więc liczbę podróży przypadającą na mieszkańców miast, które łączy relacja, połączenia Katowic z Tychami (wskaźnik 2,16) i Gliwicami (wskaźnik 1,48) zajmują odpowiednio  3 i 5 miejsce w Polsce. Jak czytamy w raporcie, w przypadku relacji Katowice-Tychy oznacza to, że średnio jeden mieszkaniec obu miast wybrał kolej co najmniej dwa razy przy pokonywaniu tej relacji. Wpływ na wysokie zainteresowanie ze strony pasażerów ma wspólna oferta przewozowa pomiędzy koleją a publicznym transportem zbiorowym w ramach Zarządu Transportu Metropolitalnego.

Zdaniem autorów raportu na dużą popularność tego połączenia wpłynęły również inwestycje w tyską infrastrukturę, takie jak budowa parkingów w sąsiedztwie stacji kolejowych, budowa nowoczesnego węzła przesiadkowego przy stacji Tychy oraz budowa nowych przystanków osobowych bliżej centralnej części miasta.

Strona 2 z 3
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]