REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Polacy pokochali chińskie auta. Powód? Są tańsze średnio o 65 tys. zł!

  • 10 czerwca 2025 12:01
  • Opracował: RW
Reklama

Sprzedaż chińskich aut w Polsce wzrosła w tym roku aż sześciokrotnie względem pierwszych pięciu miesięcy 2024 r.  W maju chiński producent z brytyjskim rodowodem – MG – przeskoczył o 120 zarejestrowanych aut  Forda. Trudno się jednak dziwić temu wzrostowi popularności. Kupując nowe chińskie auto, można zaoszczędzić średnio 65 tysięcy.

W maju zarejestrowano w Polsce ponad 3 300 osobowych chińczyków, cztery razy więcej niż przed rokiem. Od początku roku przybyło ich już niemal 14 tysięcy, co oznacza aż sześciokrotny wzrost rynku względem pierwszych 5 miesięcy ub.r. Udział marek chińskich w rejestracjach nowych aut osobowych wyniósł w maju 7,3%.

Auta na polską kieszeń

- Chińczycy w bardzo szybkim tempie zwiększają udziały w polskim rynku. Jest to zasługa polityki cenowej idealnie odpowiadającej potrzebom polskiego nabywcy, dopracowania samochodów pod względem technologicznym i stylistycznym, a także bogatego wyposażenia. Spodziewam się dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży chińczyków na naszym rynku, co w konsekwencji może doprowadzić do zwiększenia ich udziału w rejestracjach nowych aut osobowych nawet do 15-20% jeszcze w tym roku – przewiduje Kamil Makula, prezes Superauto.pl, największej platformy sprzedającej samochody online. Popularność aut z Chin ma tę korzyść, że nowymi autami zaczynają się interesować osoby prywatne, do tej pory „skazane” na samochody używane. Są już pierwsze efekty tej sytuacji –pojazdy zarejestrowane na właścicieli prywatnych stanowiły w okresie styczeń-maj ponad 34% wszystkich nowych osobowych, o 2 pkt. proc więcej niż przed rokiem.

MG przeskoczyło Forda

W maju chiński producent z brytyjskim rodowodem, MG, kontynuował ruch w górę w rankingu najpopularniejszych marek, wyprzedzając Forda aż o 120 sprzedanych samochodów. Dało to Chińczykom awans na pozycję 12. W okresie styczeń-maj zarejestrowano w Polsce o 19 aut z logo MG więcej niż Fordów.

 

Taniej o 55 tysięcy

Średnia cena sprzedaży nowego samochodu wyniosła w pierwszych czterech miesiącach br., wg IBRM Samar, 188 tys. zł, o 3,9% więcej niż przed rokiem. Tymczasem uśredniona cena sprzedaży chińczyka na platformie Superauto.pl wyniosła 124 tys. zł. Oznacza to, że modele chińskie są przeciętnie aż o 64 tysiące tańsze od środka rynku nowych aut.

- Nawet uwzględniwszy fakt, że rynkowa średnia nie obejmuje rabatów dilerskich, oszczędność przy zakupie samochodu chińskiego na poziomie ok. 55 tys. zł  jest ogromna z punktu widzenia nabywcy. Nic dziwnego, że sprzedaż tych pojazdów tak szybko rośnie – ocenia Aleksander Mazan, dyrektor ds. partnerstw strategicznych w Superauto.pl.

Jego zdaniem, producenci z Kraju Środka idealnie wstrzelili się ze swoją ofertą w lukę, jaka powstała na polskim rynku z powodu ogromnych podwyżek samochodów w ostatnich latach.

50
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]