Ministerstwo Cyfryzacji: Miliony na zdalnych zajęciach
- 23 marca 2020 11:50
- : : autor: PARA
Niemal 1,4 miliona użytkowników i ponad 22 miliony odsłon, do tego ponad trzy tysiące materiałów – to najkrótsze podsumowanie pierwszego tygodnia uruchomionego przez Ministerstwo Cyfryzacji portalu gov.pl/zdalnelekcje
Zdalne lekcje, to miejsce, w którym nauczyciele, rodzice i uczniowie mogą znaleźć materiały, które świetnie się sprawdzą w trakcie zdalnego nauczania. Portal uruchomiony przez Ministerstwo Cyfryzacji różni się od podobnych miejsc w sieci. Jak zapewnia Ministerstwo - wraz z ekspertami NASK i Ministerstwa Edukacji Narodowej, specjaliści przeczesują internet w poszukiwaniu najciekawszych i najbardziej atrakcyjnych materiałów edukacyjnych. Szukają nie tylko na oficjalnych stronach instytucji oświatowych, ale i na portalach organizacji pozarządowych, czy witrynach cyfrowych pasjonatów. Wszystkie materiały umieszczane są w jednym miejscu, żeby nie trzeba było tracić czasu na ich wyszukiwanie.
Jednocześnie wszystkie materiały są analizowane, dzielone i dopasowywane do etapu nauczania i przedmiotu. Wszystkie znalezione i opublikowane na stronie MC materiały są ułożone w formę swoistego planu lekcji. Wystarczy wybrać poziom edukacji uczniów, czy własnych dzieci, do tego dzień, kliknąć i… gotowe!
- Uruchamiając portal zależało nam na stworzeniu miejsca w internecie, w którym nauczyciele znajdą nie tylko inspiracje, ale i konkretne propozycje tematów i zajęć. Oczywiście pozostawiamy im pełną dowolność w wykorzystaniu proponowanych treści – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Pierwszy tydzień pokazuje, że nasze rozwiązanie przyjęło się – dodaje szef MC.
Portal Zdalne lekcje zmienia się każdego dnia. Jest stale uzupełniana o nowe materiały. Już dziś można tam znaleźć „plan lekcji” na cały przyszły tydzień.
- Zdalne lekcje to kopalnia wiedzy i najciekawszych, dostępnych w pełni za darmo, materiałów edukacyjnych. Tylko w ubiegłym tygodniu opublikowaliśmy na nim 3103 materiały. Każdego dnia ich przybywa – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Każdego dnia przybywa także użytkowników naszego portalu. Przez ostatnie siedem dni odwiedziło go niemal 1,4 miliona osób, które wygenerowały ponad 22 miliony odsłon strony – dodaje szef MC.
Ministerstwo przygotowało również poradnik Nauczycielu, poprowadź lekcje online! Podpowiada w nim m.in. jakie darmowe narzędzia można znaleźć w internecie.
MC wspólnie z NASK przygotowało proste tutoriale, w których krok po kroku tłumaczy np. jak założyć grupę na portalu społecznościowym, czy też jak założyć swój kanał na platformie społecznościowej, a później prowadzić na nim swoje lekcje.
Drugi z cyfrowych projektów dla uczniów to Grarantanna.
Grarantanna to - w skrócie - cykl różnego typu aktywności internetowych zgromadzonych na stronie www.grarantanna.pl. Codziennie publikowane tam są kolejne wyzwania. To m.in. sesje gier fabularnych online, zagadki logiczne, webinary, streamingi, turnieje i konkursy związane z grami oraz kreatywnym wykorzystaniem internetu.
W ciągu kilku dni ze strony grarantanna.pl skorzystało niemal 52 tysiące osób.