REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Zmierzch pociągów spalinowych. Na tory wjeżdża wodór

  • 8 października 2020 20:19
  • : : autor: PARA
Reklama

Koniec pociągów spalinowych. Przynajmniej w planach Siemensa. Firma chce postawić na rozwój infrastruktury dla pociągów wodorowych. Zajmą się tym dwie spółki zależne koncernu. 

Siemens Energy i Siemens Mobility planują współpracę nad rozwojem infrastruktury wodorowej dla pociągów. Siemens Mobility ma zająć się pracą przy rozwoju pociągów, podczas gdy Siemens Energy powinien przede wszystkim rozwijać technologie produkcji, magazynowania i tankowania.

- Dekarbonizacja systemów energetycznych jest głównym celem Siemens Energy. Kluczową rolę odgrywa tu tak zwane sprzężenie sektorowe - energetyczne połączenie wcześniej oddzielnych sektorów, takich jak wytwarzanie energii elektrycznej i ciepła czy mobilność. Można to osiągnąć - całkowicie bez CO2 - przez elektrolizę wody za pomocą energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii - mówi Armin Schnettler z Siemens Energy. - Razem z firmą Siemens Mobility chcemy promować łączenie sektorów, opracowując między innymi rozwiązanie do elektrolizy i tankowania do szybkiego tankowania pociągów wodorowych.

Większość pociągów w Europie korzysta już z energii elektrycznej z linii napowietrznych. Niestety w dalszym ciągu wiele sieci kolejowych jest skazanych na obsługę przez lokomotywy spalinowe. Celem niemieckiego giganta technologicznego jest zastąpienie pociągów spalinowo-elektrycznych bezemisyjnymi alternatywami.

- Możemy w dłuższej perspektywie wspierać naszych klientów w wymianie pojazdów szynowych napędzanych silnikiem Diesla na trasach bez linii napowietrznych na bezemisyjne pojazdy napędzane wodorem. Razem z Siemens Energy możemy nawet oferować wodór w modelu „Wodór jako usługa” przez cały okres eksploatacji pojazdu - mówi Albrecht Neumann, dyrektor zarządzający ds. Taboru kolejowego w Siemens Mobility.

Efektem współpracy spółek Siemensa ma być znormalizowana infrastruktura do tankowania pociągów Siemens Mobility. Firma ma już nawet klienta u którego wdroży nowe rozwiązania, nie ujawnia jednak jego nazwy. W ramach umowy partnerskiej Siemens Energy opracuje przyjazne dla środowiska systemy wytwarzania i dystrybucji wodoru , podczas gdy Siemens Mobility skoncentruje się na wyposażeniu pociągów, konserwacji i infrastrukturze zajezdniowej. 

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]