REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Rusza budowa pierwszej stacji tankowania wodoru dla pociągów

  • 28 października 2020 14:47
  • : : autor: AMC
Reklama

- Dzięki napędzanym ogniwami paliwowymi pociągom Alstom, RMV otwiera nowy rozdział bezemisyjnej mobilności. Zamówienie na 27 pociągów pozwala nam ustanowić światowy rekord: w lokalnym transporcie publicznym nie ma na świecie większego taboru napędzanego ogniwami paliwowymi. Co ważne, możemy zrealizować to gigantyczne przedsięwzięcie zgodnie z harmonogramem i w ramach wyznaczonego budżetu - mówi dyrektor Zarządzający RMV, prof. Knut Ringat

Podczas ceremonii rozpoczęcia prac Dyrektor Zarządzający RMV, prof. Knut Ringat, podkreślił także doskonałą jakość współpracy z Alstom oraz Infraserv Höchst. Całkowita wartość zamówienia wynosi 500 mln euro.

Pociągi wodorowe Alstom Coradia iLint zamówione przez spółkę zależną RMV, fahma, zastąpią lokomotywy spalinowe kursujące na liniach RB 11 (Frankfurt-Höchst – Bad Soden), RB12 (Frankfurt – Königstein), RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf) oraz RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg). Coradia iLint dzięki zasięgowi 1000 km może przez cały dzień obsługiwać pasażerów na trasach kolejowych RMV. Dodatkowo, ten pierwszy na świecie pociąg pasażerski napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi jest cichy i w pełni bezemisyjny, oddając do atmosfery jedynie parę wodną i skroploną wodę.

Infraserv Höchst, operator Industriepark Höchst - parku przemysłowego o powierzchni 4,6 km2 - od lat aktywnie działa w obszarze technologii wodorowej i ogniw paliwowych -pierwszą stację tankowania wodoru dla samochodów uruchomiono w 2006 r.

- Jesteśmy dumni, że Infraserv Höchst i Industriepark Höchst mogą przyczynić się do dalszego rozwoju technologii w przyszłości. To właśnie branża chemiczna jako jedyna może dostarczyć nam odpowiedzi w tak ważnych kwestiach jak zasilanie w energię i koncepcje transportu przyszłości – powiedział dr Joachim Kreysing z Infraserv Höchst.

Strona 2 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]