Nie daj się okraść! PGE ostrzega przed SMS-ami
- 3 lutego 2020 16:19
- : : autor: PARA
Nadawca wiadomości SMS podszywając się pod PGE Polską Grupę Energetyczną wysyła nieprawdziwe informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej.
To przestępstwo phishingowe (wyłudzenie danych logowania) może nie skończyć się na jednorazowej wpłacie na konto przestępców. Mogą oni również wejść w posiadanie danych logowania do kont bankowych swoich ofiar. Spółka zachęca zatem do zachowania czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta:
* Pamiętaj, żeby zawsze upewnić się, czy jesteś na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtm
* Loguj się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl i korzystaj z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie” lub wybierz logowanie w aplikacji mobilnej mBOK PGE.
* Podczas logowania poprosimy Cię o podanie loginu będącego Twoim adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu sprawdź zakładkę Finanse celem potwierdzenia prawdziwości twoich faktur oraz danych.
* Zanim dokonasz płatności, zweryfikuj dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną do ciebie korespondencyjnie.
Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. PGE Obrót zwróciła się do swich klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. Prosi również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach.