Jak kwestie środowiskowe i COP26 wpłyną na podróżowanie
- 10 listopada 2021 09:50
- : : autor: AMC
Manish Kastia, dyrektor działu ds. strategii w firmie Digital Dialog, zajmującej się marketingiem turystycznym, tak skomentował wyniki badań: - Od miejscowości turystycznych, przez linie lotnicze, po hotele, zdecydowanie widać, że coraz więcej firm turystycznych i hotelarskich włącza do swoich kampanii zrównoważone i ekologiczne komunikaty. Ludzie chcą podróżować w sposób bardziej odpowiedzialny, czy to z powodu troski o środowisko naturalne, czy z powodu tego, jaki wpływ mają podróże na lokalne społeczności.
Dalej zauważył: - Pozostaje jednak pytanie, ile osób jest skłonnych wydać więcej pieniędzy na bardziej ekologiczne podróżowanie, a także jak bardzo są oni gotowi na niedogodności z tym związane. Czy miejsca, które doświadczyły nadmiernej turystyki odetchną z ulgą? Wielu konsumentów uważa, że to na firmach spoczywa obowiązek przygotowania bardziej ekologicznych ofert przy niewielkich lub żadnych dodatkowych kosztach, a jednocześnie wiele osób jest sceptycznych wobec niesprawdzonych haseł marketingowych przypominających greenwashing Jeśli zamierzają oni dokonywać takich wyborów, muszą naprawdę wierzyć że ich postępowanie będzie miało znaczenie.
Sprawdzono, jak kwestie środowiskowe wpłyną na ogromny rynek podróży służbowych, który niemal stanął w miejscu podczas pandemii. W ankiecie przeprowadzonej przez Deloitte, 33 proc. menedżerów stwierdziło, że ich firmy zobowiązały się do ograniczenia emisji związanych z podróżami służbowymi.
Deloitte zapytał również firmy, jaki procent wydatków na podróże służbowe spodziewają się wznowić w kolejnych kwartałach przyszłego roku. Odsetek firm deklarujących, że w pełni powróci do poziomów sprzed pandemii wzrósł z 16,33 proc. w pierwszym kwartale 2021 r. do 54 proc. w ostatnim kwartale, co jest znacznym wzrostem – ale również pokazuje, że liczba podróży służbowych nie wróci do poprzedniego stanu w dającej się przewidzieć przyszłości.
Ostateczny wniosek jest taki, że różne kraje będą wprowadzać regulacje środowiskowe w różnym tempie i to popyt na nie będzie w pewnym stopniu napędzał zmiany. Nie wszyscy podchodzą tak samo do zmian klimatycznych i nie dla wszystkich są one palącym problemem. Różnice te prawdopodobnie wpłyną na decyzje przedsiębiorstw i zachowania konsumentów.