Gliwicka firma wraz z klientami pomoże czyścić Bałtyk
- 19 stycznia 2022 10:31
- : : autor: AMC
Ushahidi – globalna firma technologiczna typu non-profit, tworząca oprogramowanie ułatwiające komunikację między jednostkami i społecznościami potrzebującymi pomocy a tymi, którzy mogą takiej pomocy udzielić. Rozwiązania Ushahidi zostały wykorzystane m.in. do pomocy ofiarom trzęsienia ziemi w Nepalu oraz monitorowania kryzysu powyborczego w Kenii w 2008 roku i kolejnych wyborów.
Coalition Clean Baltic – organizacja walcząca m.in. o czysty Bałtyk, rozwój zasobów i zrównoważone rybołówstwo.
Zwycięzcą głosowania okazała się organizacja Coalition Clean Baltic, która otrzyma 58 proc. środków przeznaczonych na wsparcie w ramach akcji. Pozostałe organizacje – Elderlearn i Ushahidi otrzymają kolejno 24 proc. i 18 proc. środków.
– Akcją Fantastic Present chcemy pokazać, że dobro nie musi kończyć się razem ze świętami. Cieszę się, że w tegorocznej edycji na pierwszym miejscu znalazła się inicjatywa czyszczenia Bałtyku. To działanie, które nie tylko jest ważne już dzisiaj, ale też ma ogromne znaczenie w perspektywie dobra przyszłych pokoleń – komentuje Michał Sztanga, CEO Future Processing.
Charytatywny plebiscyt cieszy się dużym uznaniem klientów Future Processing i z powodzeniem jest organizowany od trzech lat. Ubiegłoroczna akcja zakładała badanie potrzeb i opinii klientów w kontekście inicjatyw znajdujących się w ich otoczeniu, które warto wspierać. Po wnikliwej analizie wyłoniono trzy projekty, które zostały poddane pod głosowanie: polską Fundację Kosmos, holenderski start-up The Great Bubble Barrier i brytyjską organizację Young Minds.
W roku 2019 roku akcja skupiła się na zaangażowaniu w inicjatywę Prezenty bez Pudła polskiego oddziału UNICEF, w ramach której Future Processing stworzyło autorską platformę do głosowania opartą o blockchain. Efektem akcji był zakup 285 zestawów szczepionek, leków oraz przyborów do nauki i wsparcia nauczycieli, w tym zestawów pozwalających rozpocząć naukę i zestawów do nauczenia matematyki.