Sprzedawcy energii będą się tłumaczyć UOKiK-owi
- 23 marca 2022 13:42
- : : autor: AMC
Dezinformacja konsumentów przybrała również formę kampanii reklamowej, za którą odpowiedzialne było Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie zrzeszające spółki energetyczne. W styczniu 2022 roku cały kraj zalały billboardy z grafiką żarówki obwiniające politykę UE o rosnące ceny prądu, podobne treści ukazały się w wielu mediach. W ubiegłym tygodniu Rada Reklamy przyznała rację skarżącej kampanię organizacji WWF Polska i orzekła, że w kampanii doszło do naruszenia standardów wynikających z Kodeksu Etyki Reklamy.
– Uzależnienie Polski i Europy od paliw kopalnych, w tym tych z Rosji, stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego i niesie ze sobą poważne ryzyko gospodarcze, co dobitnie pokazuje wojna trwająca w Ukrainie. Potrzebujemy polityki Zielonego Ładu i przyspieszonego przejścia na odnawialne źródła energii, a do tego musimy jako kraj współpracować w ramach UE. To naprawdę nie jest czas na jątrzenie i rozgrywanie partykularnych interesów spółek węglowych, a trudno inaczej ocenić działania dezinformacyjne z żarówką – dodał Bartosz Kwiatkowski