Stracisz dane, stracisz pieniądze!
- 7 grudnia 2022 10:01
- Opracowała: AMC
Co zrobić w sytuacji, gdy oszustom udało się zdobyć dostęp np. do rachunku płatniczego lub danych karty płatniczej? Jak najszybciej poinformuj swojego dostawcę usług płatniczych, zastrzeż kartę i zmień dane do logowania lub zablokuj rachunek płatniczy. Dzięki temu uniemożliwisz oszustom kradzież środków lub w przypadku, gdy już do niej doszło - zapobiegniesz wykonywaniu dalszych transakcji. Jak najszybciej zgłoś także sprawę policji i poinformuj o tym swojego dostawcę usług płatniczych.
O kampanii Prezesa UOKiK
To kolejne działanie edukacyjne Prezesa UOKiK, które przyczynia się do zwiększenia świadomości i bezpieczeństwa konsumentów. W ramach kampanii „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” UOKiK przygotował dwa 30-sekundowe spoty przeznaczone do emisji w telewizji, radiu i internecie. Od 5 grudnia br. są nieodpłatnie emitowane przez media publiczne w oparciu o art. 31 c ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, a także przez nadawców komercyjnych, którzy zgodzili się na wsparcie kampanii bez pobierania wynagrodzenia.
― Skala działań oszustów jest przytłaczająca. Niesie to za sobą bardzo szkodliwe i daleko idące konsekwencje dla całego społeczeństwa. Dlatego gorąco zachęcam media, instytucje, organizacje społeczne oraz pozarządowe do włączenia się w naszą kampanię. Wspólnie możemy skuteczniej walczyć z oszustami i zadbać o bezpieczeństwo konsumentów – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.