WydarzeniaOpinie
REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Dla klimatu jesteśmy w stanie przesiąść się na pociąg

  • 17 stycznia 2020 13:56
  • Autor: AMC
Reklama

Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) sprawdził nastroje i oczekiwania mieszkańców krajów Unii, USA i Chin dotyczące działań na rzecz klimatu. Większość ankietowanych Polaków zadeklarowała chęć korzystania z transportu publicznego zamiast samochodu z troski o klimat. Planują na krótszych trasach wybierać pociąg zamiast samolotu, robić zakupy świadomie i bez plastiku oraz oszczędzać energię. 85 proc. badanych zadeklarowało, że zamierza częściej jeździć np. do pracy pieszo lub na rowerze.

Europejski Bank Inwestycyjny nawiązał współpracę z pracownią badania rynku BVA. Druga edycja ankiety EBI dotyczącej klimatu ma dostarczyć informacji do debaty na temat nastrojów i oczekiwań mieszkańców różnych krajów w zakresie działań na rzecz klimatu. W badaniu przeprowadzonym od 27 września do 21 października 2019 r. wzięło udział 30 tys. respondentów z 30 krajów.

Jeśli chodzi o zużycie energii w domu, to 69 proc. Polaków wskazało, że ogranicza ogrzewanie domu lub mieszkania zimą ze względu na ochronę środowiska, a kolejne 8 proc. zadeklarowało taki zamiar. Niestety zaledwie 10 proc. z nas korzysta w domu z usług dostawcy zielonej energii. Średnia europejska to 25 proc. Ponad połowa ankietowanych Polaków zapowiedziało jednak, że chce podjąć taki krok w najbliższych miesiącach.

96 proc. ankietowanych rodaków przyznało, że planuje kupować produkty lokalne lub sezonowe. Teraz robi to 40 proc. Aż 80 proc. chce natomiast ograniczyć spożycie czerwonego mięsa. 94 proc. z nas zamierza kupować mniej produktów z tworzyw sztucznych. 89 proc. deklaruje zrezygnację z zakupu napojów w plastikowych butelkach, a 94 proc. z produktów pakowanych w folię. 

67 proc. ankietowanych deklaruje możliwość przyłączenia się do bojkotu przedsiębiorstw lub marek, które przyczyniają się w dużym stopniu do globalnego ocieplenia. (średnia europejska to 76 proc.).

 

 

 

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]