Podgrzewane przystanki made in Silesia
- 10 sierpnia 2020 08:35
- : : autor: AMC
Jako przykład podaje panele, które często pełnią funkcję dekoracyjną, ale mogłyby skutkować ograniczeniem widoczności z wnętrza wiaty. W zwycięskiej pracy posiadają konkretne przeznaczenie.
- Perforowane panele, znajdujące się w tylnej części konstrukcji, mają na celu rozgraniczenie platformy przystankowej od drogi szybkiego ruchu, biegnącej tuż za platformą. Jest to rozwiązanie dedykowane systemowi BRT, dla którego ważnym elementem jest wprowadzenie autonomicznych korytarzy - opowiada Iga.
Na użyteczność zwraca uwagę również w kontekście charakterystycznej ramy konstrukcyjnej, która w polskim klimacie mogłaby przybrać lżejszą formę. Zmianom podlegałby też pomysł podziału platformy na trzy strefy, uwarunkowany islandzkim, zmiennym klimatem.
- Należy zwrócić uwagę na fakt, że w okresie polskiego lata nierzadko temperatura dochodzi do 30 st. C. Zamknięty, przeszklony obiekt w takich warunkach staje się pewnego rodzaju szklarnią, w którym temperatura mogłaby sięgnąć nawet 50 stopni. Z uwagi na to należałoby wprowadzić do projektu zmiany, np. w zakresie przezierności dachu, czy zwiększenia światła w przejściach przystanku - podkreślają absolwenci.
Kilka elementów zaprezentowanych w koncepcji mogłoby zostać wprowadzone w Polsce bez konieczności większych modyfikacji projektowych.