REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Chcemy kupować ekologicznie

  • 21 października 2020 09:48
  • : : autor: AMC
Reklama

Konsumpcja bez zmian. Gotowi na zmiany w tej materii głównie młodzi

W czasie obecnej epidemii coraz więcej Europejczyków zdaje sobie sprawę, że świat musi korzystać
z zasobów w bardziej odpowiedzialny sposób. Jednak jak wynika z badania, do tej pory respondenci stosowali tę zasadę w swoim codziennym życiu jedynie w ograniczonym zakresie. Prawie dwie trzecie (63 proc.) niemieckich respondentów stwierdziło, że nie zmieniło swojego poziomu zużycia zasobów w czasie kryzysu związanego z koronawirusem i oświadczyło, że nie planuje tego zrobić. We Francji i Norwegii połowa respondentów nie zmieniła i nie zmieni swoich nawyków konsumpcyjnych z powodu epidemii. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wyniósł 36 proc.

Wyniki we wszystkich czterech krajach pokazują, że to właśnie młodsze osoby (w wieku od 18 do 29 lat) są najbardziej skłonne do ograniczenia konsumpcji. Jedna trzecia niemieckich respondentów w tej grupie wiekowej stwierdziła, że zmieniła swoje zachowania konsumpcyjne. W grupie osób powyżej 60 roku życia odsetek ten wyniósł zaledwie 18 proc. Również we Francji, Wielkiej Brytanii i Norwegii odsetek osób, które konsumują lub chcą konsumować mniej, był znacznie wyższy wśród młodszego pokolenia.

Polacy dostrzegają problem opakowań

Te trendy znajdują odniesienie również na polskim rynku. W niedawno opublikowanym badaniu IBRiS, wykonanym na zlecenie CALPE, dotyczącym gospodarowania opakowaniami i oczekiwań społecznych
w tym zakresie, 96 proc. respondentów stwierdziło, że produkty w Polsce powinny być pakowane inaczej, np. z użyciem mniejszej ilości plastiku lub w opakowania zwrotne. 95 proc. ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że w Polsce jest za dużo opakowań, które trafiają do śmieci. Natomiast tylko 5 proc. ankietowanych zgodziło się, że to konsument powinien ponosić koszty ponownego przetworzenia opakowania.

Strona 2 z 3
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]