WydarzeniaOpinie
REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Wzrasta zainteresowanie hybrydami plug-in

  • 24 lutego 2021 10:54
  • Autor: AMC
Reklama

Z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA wynika, że na koniec stycznia w Polsce było zarejestrowanych łącznie 19 671 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. W styczniu przybyło ich 796 sztuk – o czyli o 35 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 r.

Na stronie Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych czytamy, że pod koniec stycznia po naszych drogach jeździło 19 671 elektrycznych samochodów osobowych, z których ponad połowę stanowiły auta w pełni elektryczne – 10 294 szt. Pozostałe to hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 9 377 szt.

Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększył się do 864 szt. Rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która osiągnęła liczbę 9025 szt.

Park autobusów elektrycznych liczył 442 szt. Flota elektrobusów powiększyła się o 12 zeroemisyjnych pojazdów. W porówananiu z początkiem 2020 r., kiedy zarejestrowano tylko jeden taki autobus.

PSPA informuje, że wraz ze wzrostem liczby pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec stycznia w Polsce funkcjonowało 1 395 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (2 711 punktów). 33 proc. z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym, a 67 proc. - wolne ładowarki prądu przemiennego o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W styczniu uruchomiono 31 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (70 punktów).

- Po znacznym skoku sprzedaży EV w grudniu, rok 2021 rozpoczął się od stosunkowo niewielkich wzrostów w polskim sektorze elektromobilności. Warto zauważyć, że w ostatnich miesiącach odnotowujemy większe zainteresowanie hybrydami typu plug-in niż samochodami całkowicie elektrycznymi. To z jednej strony efekt coraz atrakcyjniejszej oferty modelowej w segmencie PHEV, zaś z drugiej – konsekwencja wstrzymywania decyzji zakupowych przez potencjalnych nabywców BEV w oczekiwaniu na zapowiadaną kontynuację dopłat ze środków NFOŚiGW – mówi Maciej Mazur, dyrektor PSPA.

Jakub Faryś, prezes PZPM zauważa, że choć w styczniu dynamika rejestracji pojazdów bateryjnych i hybryd plug-in nieco zmalała, to dane za rok 2020 pokazują, że aż 18,5 proc. nabywców wybrało pojazdy z napędami alternatywnymi, i że jest to poziom zbliżony do popytu na takie pojazdy w Europie, gdzie wynosi on 24,5 proc.

- Kilkukrotnie gorszy wynik, jeżeli chodzi o rejestrację samochodów bateryjnych i hybryd plug-in w Polsce, w porównaniu z Europą, wynika m.in. z braku systemu wsparcia zakupu pojazdów elektrycznych dla firm. Pozostaje mieć nadzieję, że już niebawem taki program zostanie ogłoszony, gdyż to właśnie nabywcy instytucjonalni w Polsce są odpowiedzialni za ok.75 proc. nowych rejestracji - informuje.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (0)Napisz komentarz

Napisz swój komentarz

PMGJH
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]