REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Dobre wyniki tej spółki paliwowej potwierdzają stopniową odbudowę rynku

  • 28 kwietnia 2021 10:13
  • : : autor: AMC
Reklama

W I kw. 2021 r. wzrosła opłacalność morskiego eksportu benzyny surowej, dlatego spółka, dzięki nadmorskiej lokalizacji rafinerii, szybko i elastycznie reagowała na zwiększony popyt. Dużą okazją rynkową okazały się także notowania olejów bazowych, z historycznie wysoką marżowością. Oczyszczony wynik EBITDA LIFO segmentu produkcji i handlu w I kw. 2021 r. wyniósł 444,7 mln zł.

Na koniec I kw. 2021 r. pod marką LOTOS funkcjonowało 514 stacji paliw, tj. o 1 obiekt więcej niż na koniec 2020 r.

Inwestycje

W I kw. 2021 r. Grupa LOTOS realizowała szereg projektów rozwojowych. W celu zwiększenia możliwości ekspedycyjnych paliw z rafinerii po jej rozbudowie o instalacje Programu EFRA, spółka finalizowała inwestycję budowy czwartego nalewaka bramowego o wydajności 2,2 mln ton rocznie. W I kw. 2021 r. LOTOS podjął również decyzję o realizacji projektu Rozbudowy pojemności magazynowych i mocy nalewczych LPG.

Spółka przygotowuje też kolejny po realizacji Programu EFRA projekt rozwojowy HBO (Hydrokrakingowe Oleje Bazowe). Projekt wykazuje pozytywne wskaźniki ekonomiczne i jest elementem dywersyfikacji biznesu w kierunku uruchomienia produkcji niszowych w skali globalnej olejów bazowych II i III generacji.

Strona 4 z 5
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]