Zielony ślad aktywizuje polskie firmy
- 9 października 2021 11:05
- : : autor: AMC
Partnerem projektu Zielony ślad jest m.in. firma Szept Szum, zajmująca się marketingiem odpowiedzialnym społecznie.
- Od początku naszej współpracy z Fundacją Carbon Footprint zależało nam na inicjowaniu projektów, które będą miały realny wpływ na zmiany zachodzące w strategiach biznesowych firm, z jakimi przyjdzie nam współpracować. Projekt Zielony ślad jest nie tylko odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata, ale przede wszystkim ma być bodźcem do inicjowania dobrych zmian, stymulatorem podejmowania i tworzenia nowych rozwiązań, dzielenia się nimi z innymi w celu osiągnięcia synergii w zakresie redukcji śladu węglowego. To zupełnie nowa przestrzeń do rozumienia tych małych śladów, które dzięki wzajemnej motywacji mogą wywołać znaczące zmiany w zakresie budowania biznesu opartego na zrównoważonym rozwoju – komentuje Anna Domin, współwłaścicielka pierwszej agencji marketingowej w duchu zero waste - Szeptszum.
Pierwszym uczestnikiem projektu jest firma AMS, lider reklamy zewnętrznej w Polsce.
– Myślenie w kategoriach eko to w naszych czasach najbardziej odpowiedzialny wybór – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS. – Dlatego w AMS szukamy rozwiązań umożliwiających poprawę jakości życia w miastach w duchu zrównoważonego rozwoju. Strzałem w dziesiątkę okazał się nasz projekt EKO wiat - zielonych przystanków pokrytych dachem rozchodnikowym i przyjaznych dla ptaków, który umożliwia magazynowanie wody deszczowej, obniżenie w upalne dni temperatury powietrza wokół przystanku, zmniejszenie ilości pyłów wokół wiaty oraz - co niezwykle ważne - pochłanianie CO2. Mamy już takie przystanki w pięciu miastach i cieszymy się bardzo, że możemy o nich i o pozostałych naszych eko inicjatywach opowiedzieć podczas międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit 2021 - dodaje Grażyna Gołębiowska.