Wspólny Bilet coraz popularniejszy, a podróżowanie koleją prostsze
- 21 lutego 2020 12:15
- : : autor: AMC
Już ponad 383 tysiące pasażerów skorzystało ze Wspólnego Biletu. Wprowadzona w 2018 r. oferta cieszy się stale rosnącą popularnością. Projekt wielu kolejowych operatorów jest szczególnie atrakcyjny dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach pociągami różnych przewoźników.
Wspólny Bilet jest dostępny dla pasażerów od grudnia 2018 r. Do końca stycznia 2020 r. sprzedano blisko 328 tysięcy biletów, z których skorzystało łącznie ponad 383 tysięcy pasażerów. 71 proc. biletów zakupiono w kasach, 29 proc. zaś przez internet, w systemie BILKOM. We Wspólnym Bilecie, uczestniczą: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, POLREGIO, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie. Wspólny Bilet jest dostępny we wszystkich okienkach kasowych przewoźników uczestniczących w tej inicjatywie, a na podróże pociągami części przewoźników także w systemie BILKOM.
– Coraz więcej osób wybiera podróż pociągami. Dowodem na to jest liczba pasażerów korzystających z usług kolei. W 2019 r. z pociągów polskich przewoźników skorzystało ponad 335 mln pasażerów, najwięcej od niemal 20 lat. Przekonują ich rosnący komfort podróży coraz nowocześniejszymi pociągami, jak również rozwijająca się oferta. Pasażerowie oczekują przyjaznych rozwiązań, które ułatwią im kupienie biletów i samą podróż. Wspólny Bilet jest właśnie takim rozwiązaniem – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Dzięki Wspólnemu Biletowi pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę, obowiązującą u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie: „im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za kolejne kilometry pokonywanej trasy”. Dzięki temu Wspólny Bilet to propozycja szczególnie atrakcyjna dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników.
– Jesteśmy dumni z tak pionierskiego projektu, jakim jest Wspólny Bilet. Współpraca różnych przewoźników ma za zadanie łączyć polską kolej w sprawnie działający organizm. Wszystko po to, aby zapewnić pasażerom komfortową i prostą podróż. Fakt, że do tej pory ponad 383 tysiące podróżnych skorzystało ze Wspólnego Biletu pokazuje, że nasza decyzja o stworzeniu i rozwijaniu tej oferty była słuszna. To produkt, który był potrzebny. W wielu państwach mówiono o potrzebie wprowadzenia wspólnego biletu, my po prostu wprowadziliśmy go – przekonuje Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP.