Przekonują firmy do efektywności energetycznej
- 29 września 2022 13:30
- Opracowała: AMC
Wykorzystywane w ramach tej usługi dodatkowe urządzenia pomiarowe, które badają temperaturę, wilgotność czy stężenie CO2 dostarczają do systemu dodatkowe szczegółowe dane, dzięki którym możliwe jest bardziej efektywne sterowanie urządzeniami, a co za tym idzie, optymalne zużycie mediów. Algorytmy zarządzania zużyciem mediów energetycznych są przygotowywane indywidualnie dla każdego klienta.
Sprawdź, jak zaoszczędzić
Niektóre rozwiązania, pomagające obniżyć zużycie mediów w firmie, są proste do wdrożenia, ale nie zawsze oczywiste, dlatego warto przeprowadzić audyt energetyczny w swojej firmie.
Audyt energetyczny to inaczej przegląd i ocena bieżącego zużycia energii w firmie. W jego efekcie eksperci proponują rozwiązania, które mają poprawić efektywność energetyczną i znaleźć potencjalne oszczędności w zużyciu energii. Audyt może dotyczyć całego przedsiębiorstwa - obejmuje wtedy obiekty, procesy technologiczne lub produkcyjne, konkretne urządzenia i instalacje, lub też badać tylko jedno przedsięwzięcie, które ma służyć poprawie efektywności energetycznej. Audyt energetyczny powinien być pierwszym krokiem w kierunku efektywnego zużycia energii przez każdą firmę.
- Skala korzyści związanych z wdrożeniem optymalizacji zużycia mediów energetycznych, zależy od charakteru prowadzonej działalności gospodarczej oraz specyfiki obiektu, ale jak pokazują wdrożone przez naszych ekspertów rozwiązania sama optymalizacja związana z zarządzaniem energią pomaga obniżyć zużycie ciepła i energii elektrycznej w firmie nawet o 30 procent – mówi Tomasz Lender, wiceprezes TAURON Sprzedaż, odpowiedzialny za rynek biznesowy.