REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Kraków, Leuven i Madryt razem wypracują koncepcję adaptacji do zmian klimatycznych

  • 31 października 2022 13:44
  • Opracowała: AMC
Reklama

Działania projektowe na terenie Krakowa obejmą m.in. organizację i budowę ogrodów deszczowych na bazie doświadczeń z belgijskiego Leuven. Miasto planuje zbudowanie dużego ogrodu wodnego, którego wygląd, cechy i towarzysząca infrastruktura będą współtworzone wraz z mieszkańcami. Szczególną uwagę przy projektowaniu Beneficjent planuje zwracać na stworzenie środowiska przyjaznego dla rodziny, odpowiedniego dla dzieci oraz osób niepełnosprawnych. Po rozpoczęciu procesu w pierwszym miejscu replikacji, Gmina Kraków, podobnie jak miasto Leuven, uruchomi otwarty przetarg, w celu wybrania drugiego punktu, w którym zostanie zaprojektowany i wykonany ogród deszczowy.

Inne planowane działanie to rewitalizacja wybranych terenów i wdrażanie rozwiązań opartych na naturze (NBS). W tym przypadku Gmina planuje zaangażowanie kierownictwa placówki oraz wszystkich interesariuszy: kierownictwo, nauczycieli, uczniów i ich rodziców w proces wspólnego projektowania rewitalizacji otoczenia (uwzględniający specyfikę ośrodka i metody kształcenia). NBS, takie jak ogrody warzywne, łąki czy ścieżki edukacyjne, będą uczyć najmłodszych o znaczeniu i funkcjach zielonej infrastruktury. Konserwacja stworzonych zasobów naturalnych będzie prowadzona przez władze szkoły, a także przez uczniów i ich rodziców – przy pomocnych inspiracjach i wskazówkach partnerów zagranicznych.

Oczekuje się, że efekty projektu wykraczać będą zarówno poza ramy czasowe, jak i poza obszar jego realizacji, gdy wypracowane w toku działań metody zostaną upowszechniane w wielu miastach, co pozwoli na zwiększenie ich odporności na zmiany klimatu.

Podjęte w ramach inicjatywy aktywności wywrą także pozytywny wpływ na szereg wskaźników środowiskowych, w tym: sekwestrację CO2, poprawę jakości powietrza, podwyższenie odporności na powódź, zmniejszenie efektu miejskich wysp ciepła, poprawę jakości gleby, zwiększenie obserwowanych gatunków dzikiej fauny i flory oraz zmniejszenie liczby gatunków obcych. Za rezultat ekologiczny działań będzie można przyjąć również zasięg zrealizowanych przedsięwzięć edukacyjno-promocyjnych szacowany na dotarcie do ponad 130 tys. osób

Strona 2 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]