REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Europejczycy postrzegają zmianę klimatu jako największe wyzwanie

  • 27 stycznia 2022 08:23
  • : : autor: AMC
Reklama

Wśród czterech najczęściej wymienianych wyzwań dla UE znalazły się nierówności społeczne (36 proc.), bezrobocie (32 proc.) i kwestie związane z migracją (31 proc.). Podobnie jak w przypadku globalnych wyzwań, również w przypadku wyzwań, przed którymi stoi UE, na wysokiej pozycji znalazły się kwestie związane ze środowiskiem i zmiana klimatu (32 proc.).

Europejczycy uważają poszanowanie demokracji, praw człowieka i praworządności (27 proc.) za najważniejsze atuty UE. Na kolejnym miejscu znalazła się jej przewaga gospodarcza, przemysłowa i handlowa (25 proc.).

Pokój (49 proc.), wolność opinii (47 proc.), równość społeczna i solidarność (45 proc.) oraz tolerancja i otwartość na innych (44 proc.) należą do wartości, które zdaniem respondentów najlepiej ucieleśnia UE – w porównaniu z innymi państwami.

Zdecydowana większość Europejczyków przyznaje, że jest zadowolona z życia w UE (81 proc.) i w swoim państwie (89 proc.) oraz, że są zadowoleni z życia rodzinnego (89 proc.).

Dla 43 proc. Europejczyków główną korzyścią płynącą z zaangażowania młodego pokolenia w Konferencję w sprawie przyszłości Europy jest pochylenie się nad problemami, które go dotyczą. Dodatkową zaletą kluczowej roli młodych ludzi w konferencji są wnoszone przez nich siła i motywacja do reform i zmian (zdaniem 35 proc. ankietowanych) oraz koncentrowanie się w ramach kształtowania przyszłej Europy na wyzwaniach, przed jakimi stoi dzisiejsze społeczeństwo (33 proc.).

Strona 2 z 4
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]