REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Europejczycy postrzegają zmianę klimatu jako największe wyzwanie

  • 27 stycznia 2022 08:23
  • : : autor: AMC
Reklama

- Europejscy obywatele są niezmiennie zainteresowani udziałem i wkładem w Konferencję w sprawie przyszłości Europy. Choć dla ponad połowy Europejczyków udział w badaniach należy do ulubionej formy udziału (59 proc.), to prawie co drugi obywatel (46 proc.) może wyobrazić sobie uczestniczenie w spotkaniach w swoim regionie. Udział w konsultacjach online (40 proc.), przedstawianie pomysłów i wniosków politykom europejskim i krajowym (39 proc.) oraz udział w europejskich wydarzeniach kulturalnych i sportowych związanych z konferencją (39 proc.), również należą do atrakcyjnych form zaangażowania obywateli - czytamy.

Ogólnie rzecz biorąc, Europejczycy postrzegają zmianę klimatu i środowisko (44 proc.), zdrowie (40 proc.) oraz silną gospodarkę, sprawiedliwość społeczną i aspekty związane z zatrudnieniem (40 proc.) jako najważniejsze kwestie dla konferencji.

Oczekuje się, że konferencja doprowadzi do wymiernych rezultatów. Wielu respondentów (53 proc.) stwierdziło, że największą zachętą do wzięcia aktywnego udziału w konferencji byłaby dla nich pewność, że ich zaangażowanie naprawdę się liczy.

90 proc. Europejczyków uważa, że zdanie obywateli powinno być bardziej brane pod uwagę w kwestiach związanych z przyszłością Europy. Oddanie głosu w wyborach europejskich to zdaniem 55 proc. Europejczyków najskuteczniejszy sposób zapewnienia, by ich opinie były słyszalne przez decydentów na szczeblu UE.

Równolegle do trwających prac europejskich paneli obywatelskich przyjmujących zalecenia dla Konferencji w sprawie przyszłości Europy, dzisiejsze badanie Eurobarometr nr 517 Przyszłość Europy zapewnia wgląd w zdanie Europejczyków na temat Konferencji w sprawie przyszłości Europy, ich nastawienia do niej i do najważniejszych wyzwań, którym czoła musi stawić Unia.

Strona 3 z 4
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]