Korek na torach utrudnia dostawy węgla
- 4 grudnia 2017 16:22
- : : autor: Kajetan Berezowski
Koksownie Arcelor Mittal alarmowały już, że nie dojeżdża do nich odpowiednia ilość węgla z JSW. Biuro prasowe spółki przyznało, że koksownie posiadają jedynie połowę zimowych zapasów. Poziom produkcji w zakładach Arcelor Mittal Poland w Krakowie i Zdzieszowicach został utrzymany, lecz zmiana mieszanki węglowej spowodowała dodatkowe koszty i zakłóciła normalny rytm produkcji zakładów. Niedobory węgla występują wciąż na północy kraju. W wielu składach węgla na Pomorzu, zwłaszcza w Gdańsku, nie ma towaru.
Taka sytuacja, z uwagi na bezpieczeństwo energetyczne kraju, w ogóle nie powinna mieć miejsca.
PKP Cargo zapewniała co prawda o tym, że dysponuje wystarczającą liczbą wagonów, ale jak widać słowa nie dotrzymała. Spółka DB Cargo Polska, córka największego na europejskich torach przewoźnika kolejowego Deutsche Bahn, mogłaby teoretycznie wydzierżawić jakąś część dodatkowych wagonów, ale z pewnością nie tysiące. Wszyscy przewoźnicy jeżdżący po polskich torach mają zatem podobne problemy: brak taboru, ludzi do pracy i ograniczenia spowodowane remontami szlaków.
- DB Cargo Polska na bieżąco wywiązuje się z zobowiązań umownych zawartych w kontraktach z klientami. Na pierwszym miejscu realizujemy przewozy zakontraktowane, pod które zaplanowaliśmy zasoby. Oczywiście staramy się wychodzić naprzeciw prośbom naszych klientów o transport dodatkowych ilości, jednak prośby te realizujemy tylko i wyłącznie, gdy posiadamy nadwyżkę w zasobach. Realizacja przewozów jest w sytuacji licznych zamknięć torowych na sieci dla wszystkich dużym wyzwaniem. Szczególnie w rejonie Śląska, gdzie liczba zamknięć torowych w związku z prowadzonymi remontami sieci jest znaczna. Generuje to liczne problemy z dojazdem do kopalń, czy też nawet z przemieszczaniem się lokomotyw luzem pomiędzy kopalniami - tłumaczy Katarzyna Marciniak, rzecznik przewoźnika.
Objazdy bez rekompensaty