REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Korek na torach utrudnia dostawy węgla

  • 4 grudnia 2017 16:22
  • : : autor: Kajetan Berezowski
Reklama


Wszechobecne niedobory

- Zaledwie jedna minuta odgrywa tu bardzo istotną rolę. Powoduje konieczność wprowadzenia do ruchu kolejnych 2 tys. wagonów. Podbija również koszty. Wagony są dłużej w trasie i jest ich relatywnie mniej, więcej jest również zmian maszynistów – dodaje Furgalski.

W jego opinii przewoźnikom działającym na polskim rynku przewozów węgla brakuje przynajmniej 15 tys. wagonów i ok. 500 maszynistów. Braki taboru zaczęły skutecznie utrudniać prawidłowe funkcjonowanie śląskim kopalniom w maju br. Wówczas pojawiły się braki wagonowe, które do jesieni objęły już wszystkie zakłady górnicze Jastrzębskiej Spółki Węglowej - Pniówek, Zofiówka, Borynia, Budryk, Knurów i Szczygłowice.

- Skutki to obniżenie poziomu sprzedaży węgla. Oprócz tego spółka zmuszona jest ponosić koszty zwałowania węgla – wyjaśnia Katarzyna Jabłońska-Bajer, rzecznik JSW.

Trwające od maja niedobory taboru kolejowego pociągają za sobą również konieczność ograniczenia produkcji koksu w koksowniach Grupy JSW. Z uwagi na reżim technologiczny w koksowniach dostawy z poszczególnych kopalń muszą być realizowane stosownie do wymogów. Grozi to karami z tytułu niewywiązywania się z zakontraktowanych ilości węgla koksowego i koksu. PKP Cargo braki wagonowe tłumaczy remontami na infrastrukturze i wydłużonym czasem obrotu taborem. Doraźne działania realizowane przez PKP Cargo nie rozwiązują problemu. JSW w miarę możliwości korzysta już z usług innych przewoźników.

Strona 2 z 4
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]