REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Czy polski przemysł jest 4.0?

  • 3 października 2022 12:51
  • Opracowała: AMC
Reklama

– Cyfrowa transformacja umożliwia szeroki dostęp do bardzo obszernych zbiorów danych, aktualnych i historycznych, pozwala je analizować i porównywać, co daje szerszy obraz i stwarza zupełnie nowe możliwości zarządzania procesami. Co więcej, umożliwia ona zdalny dostęp do danych, co pozwala reagować na bieżąco, nawet z własnej kuchni, z kubkiem kawy w ręku – mówi Bartosz Fras, Product Manager Level & Digital Solutions Endress+Hauser Polska.

Motorem napędowym transformacji cyfrowej wśród firm z sektora przemysłowego jest przede wszystkim potrzeba optymalizacji i wprowadzenia usprawnień. Głównymi podawanymi powodami, dla których firmy decydują się na wprowadzanie nowych technologii, są: zwiększenie efektywności procesów (74 proc.) oraz obniżenie lub optymalizacja kosztów (68 proc.), a także ułatwienie raportowania (56 proc.).

Firmy przyznają, że ścieżka rewolucji przemysłowej oddziałuje również pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa. Wykorzystanie najnowszych technologii oszczędzających energię kształtuje wśród potencjalnych klientów wizerunek marki: innowacyjnej, rozwijającej się, nowoczesnej, podążającej za wartościowymi trendami.

Jak wskazują reprezentanci przebadanych firm, 2022 jest rokiem poszukiwania i eksplorowania technologii umożliwiających optymalizowanie oraz zmniejszanie kosztów produkcji. Ten kierunek opierać się będzie nie tylko na nowych alternatywnych surowcach wykorzystywanych do produkcji, ale również na wprowadzaniu najnowocześniejszych rozwiązań, których głównym celem jest ograniczenie wydzielania CO2. Polski przemysł ma świadomość konieczności ograniczania zużycia energii oraz podnoszenia efektywności energetycznej.

– Wdrożenie Przemysłu 4.0 to proces wielopłaszczyznowy, do którego należy podejść strategicznie i długofalowo. To edukacja pracowników i walka ze skostniałym obrazem fabryk i tradycyjnych linii produkcyjnych. To zmiana, którą zacząć trzeba od środka – komentuje wyniki badania dr inż. Jakub Wojturski z Katedry Metrologii i Systemów Diagnostycznych na Politechnice Rzeszowskiej.

Strona 2 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]