W ciągu doby może wlać 6 tys. ton oleju lub benzyny
- 11 lutego 2021 09:51
- : : autor: AMC
Oprócz nalewaka i systemu odzysku oparów, na terenie rafinerii powstały 2 nowe pompownie z 4 pompami oleju napędowego o wydajności 500 m sześć. każda, dedykowane tylko do nalewaka NB04. Powstał także nowy budynek TIR (ang. technical instrument room – pomieszczenie, w którym znajdują się systemy sterowania), przeniesiono wagi samochodowe oraz zmodernizowano podstacje elektroenergetyczne. W celu usprawnienia ruchu kolejowego ułożono też 5 dodatkowych rozjazdów kolejowych, które wyposażone będą w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.
– Nowy nalewak w rafinerii był bardzo potrzebny. Dzięki niemu nie tylko wzrosną możliwości nalewu do cystern kolejowych, ale także poprawi się elastyczność. Będziemy mogli wygenerować rezerwy podczas modernizacji czy remontu któregoś z pozostałych nalewaków. Będzie to szczególnie przydatne podczas wiosennego postoju remontowego. Naszym sukcesem jest, że inwestycja ta została zrealizowana w terminie i zgodnie z zakładanym budżetem, mimo pandemii i trudności z nią związanych – podkreśla Piotr Chocholski, dyrektor ds. logistyki Grupy LOTOS.
Budowę nalewaka rozpoczęto w kwietniu 2019 r. Generalnym wykonawcą była firma KB Pomorze. Pomimo pandemii projekt został realizowany zgodnie z harmonogramem i budżetem. Prace związane z zasilaniem elektrycznym, sterowaniem pomp oraz integracją z systemami realizowała spółka LOTOS Serwis. W budowie uczestniczyły również firmy Niwa, Scherzer i Volert.