REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Stawiają na transformację cyfrową

  • 2 grudnia 2021 13:22
  • : : autor: AMC
Reklama

Grupa ORLEN w związku z wyzwaniami dotyczącymi transformacji energetycznej i odpowiedzialności środowiskowej, prowadzi szeroko zakrojoną digitalizację. Wspiera ona pełne wykorzystanie innowacji przy przekształcaniu organizacji w nowoczesną i napędzaną nowymi technologiami. Najnowszy raport PKN ORLEN Nie ma dekarbonizacji bez digitalizacji. Zrównoważony Rozwój potrzebuje technologii cyfrowych w kompleksowy sposób pokazuje, co łączy te dwa trendy i jakie rozwiązania digitalizacyjne wspierają zmniejszanie śladu węglowego - informuje spółka.

– Podążamy za zmianą, wkraczając na drogę transformacji energetycznej. Ta zmiana jest nieuchronna i nie ma już od niej odwrotu. Wymaga ona od nas pewnego wysiłku oraz zmiany sposobu naszego myślenia. Dlatego przede wszystkim stawiamy na rozwój i wdrażanie nowych technologii cyfrowych. Do 2030 r. przeznaczymy 140 mld zł na inwestycje związane z transformacją Koncernu w kierunku grupy multienergetycznej, opartej o energetykę odnawialną i gazową, efektywną, niskoemisyjną produkcję rafineryjno-petrochemiczną, własne wydobycie węglowodorów oraz zintegrowaną ofertę dla klientów indywidualnych. Jestem przekonany, że to właściwy kierunek, który pozwoli nam osiągnąć długofalowy cel Grupy ORLEN, jakim jest całkowita neutralność emisyjna w 2050 r. – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN ORLEN.

Dzięki narzędziom cyfrowym już dzisiaj usprawniamy przebieg procesów produkcyjnych, lepiej przewidujemy przyszłe zdarzenia, minimalizujemy zużycie surowców i energii, a w konsekwencji obniżamy emisyjność procesów produkcyjnych. Digitalizacja pozwala więc na pogodzenie celów biznesowych i środowiskowych, które są dla nas bardzo ważne. Duży potencjał ma również wykorzystanie technologii cyfrowych do budowania lepszych relacji z klientami. Digitalizacja umożliwia dotarcie do klientów wieloma kanałami, dzięki czemu można zaoferować im bardziej kompleksową ofertę oraz lepszą obsługę – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

Celem raportu, który powstał we współpracy z Accenture, jest zapewnienie nowej, wspólnej perspektywy postrzegania dwóch kluczowych, wzajemnie napędzających się trendów obecnego świata: zrównoważonego rozwoju i digitalizacji. Autorzy raportu skupili się na wpływie narzędzi cyfrowych na transformację przemysłu, który będzie bardziej zrównoważony środowiskowo i wytworzy mniejszy ślad węglowy.

W raporcie przedstawione zostały przykłady wdrożeń zrealizowanych zarówno przez PKN ORLEN, jak i inne globalne firmy, które zmieniając modele biznesowe i stosując technologie, takie jak np. sztuczna inteligencja, chmura obliczeniowa, zaawansowane systemy analityczne czy cyfrowe bliźniaki, z sukcesem przestawiają się na ścieżki dekarbonizacji. I tak na przykład digitalizacja wspiera działania z zakresu efektywności energetycznej, z jednej strony oszczędzany jest koszt energii, z drugiej redukowane są emisje gazów cieplarnianych do atmosfery. Z kolei najpopularniejsza z technologii, czyli sztuczna inteligencja wspomaga optymalizację procesów, które wpływają na redukcję zużycia surowców i wody. Inteligentne narzędzia potrafią również przewidzieć ewentualną awarię maszyny i w ten sposób umożliwiają wczesne wyeliminowanie potencjalnych usterek.

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]