REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Elektromobilność to nie tylko moda

  • 5 maja 2022 12:57
  • : : autor: AMC
Reklama

Podróż po Niemczech, Niderlandach oraz Belgii będzie potwierdzeniem, że e-mobilność to nie tylko proekologiczna moda, ale pełnoprawny i komfortowy środek lokomocji, także na długich trasach. Podczas wyjazdu oszacowana została także emisja dwutlenku węgla (CO2), która zostanie zestawiona z danymi dla pojazdów konwencjonalnych. Partnerami tego przedsięwzięcia zostały także firmy infrastrukturalne, które zapewnią uczestnikom usługi ładowania: Shell, Allego oraz GreenWay Polska.

Zero spalin, mniej CO2

Samochody elektryczne to wiele korzyści dla środowiska naturalnego: zmniejszenie zależności transportu od ropy naftowej, brak spalania i wydzielania spalin, lokalna bezemisyjność, w tym brak emisji CO2 i redukcja wielu szkodliwych związków chemicznych oraz ograniczenie smogu i hałasu. O tym, w jakim stopniu samochód elektryczny jest bezemisyjny, decyduje oczywiście źródło energii używanej do jego zasilania. Jeżeli mamy do czynienia z tzw. zieloną energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, np. z elektrowni wiatrowej lub własnej instalacji fotowoltaicznej, to emisyjność pojazdu elektrycznego ogranicza się do etapu jego produkcji.

– Pojazdy elektryczne nie wytwarzają dwutlenku węgla, tlenków azotu i tlenków siarki. Ponadto EV ograniczają emisję pyłów, czyli substancji przyczyniających się do powstawania smogu. W Polsce coraz więcej ogólnodostępnych stacji ładowania czołowych operatorów jest zasilanych energią pochodząca właśnie z OZE. Ponadto, udział źródeł odnawialnych w ogólnym miksie energetycznym Polski stale rośnie, a wraz z nim wzrasta przewaga ekologiczna samochodów elektrycznych nad ich spalinowymi odpowiednikami. Obecnie, uwzględniając cały cykl życia pojazdu (produkcja – eksploatacja – utylizacja lub recykling), samochody elektryczne w porównaniu do swoich spalinowych odpowiedników pozwalają na ograniczenie emisji CO2 od 22 proc.do nawet 81 proc. – tłumaczy Maciej Gis, rzecznik Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Z „Licznika Elektromobilności”, uruchomionego przez PZPM i PSPA wynika, że na koniec marca 2022 r. w Polsce zarejestrowanych było łącznie 43 365 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. Od początku br. ich liczba zwiększyła się o 5488 sztuk, tj. przybyło o 54 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. W pełni elektrycznych aut (BEV) było 21 576 sztuk, hybryd typu plug-in (PHEV) jeździło po naszych drogach 21 789 sztuk.

Strona 3 z 3
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]